[b]این هم لیست تمامی خطاهای مودم ( error های مودم) /b]:
600- اگر سیستم در حال شماره گیری باشد و دوباره شماره گیری نمائید این خطا نمایش داده میشود.
601- راه انداز Port بی اعتبار می باشد.
602- Port هم اکنون باز میباشد و برای بسته شدن آن باید کامپیوتر را مجدّداً راه اندازی کرد.
603- بافر شماره گیری ، بیش از حد کوچک است.
604- اطلاعات نادرستی مشخص شده است.
605- نمی تواند اطلاعات Port را تعیین کند.
606- Port شناسائی نمی شود.
607- ثبت وقایع مربوط به مودم بی اعتبار میباشد.
608- راه انداز مودم نصب نشده.
609- راه انداز مودم شناسائی نشده .
610- بافر ندارد .
611- اطلاعات مسیر یابی غیر قابل دسترسی می باشد .
612- مسیر درست را نمی تواند پیداکند.
613-نرخ فشرده سازی بی اعتبار برای داده ها انتخاب شده.
614- سر ریزی بافر.
615- Port پیدا نشده .
616- یک درخواست نا همزمان در جریان می باشد.
617- Port یا دست گاه هم اکنون قطع می باشد.
618- Port باز نمی شود . (این خطا وقتی رخ می دهد که یک برنامه از Port استفاده کند.)
619- Port قطع می باشد. (این خطا وقتی رخ می دهد که یک برنامه از Port استفاده کند.)
620- هیچ نقطه ی پایانی وجود ندارد .
621- نمی تواند فایل دفترچه ی راهنما ی تلفن را باز نماید.
622- فایل دفترچه ی تلفن را نمی تواند بار گزاری کند.
623- نمی تواند ورودی دفتر راهنمای تلفن را بیابد.
624-نمی توان روی فایل دفتر راهنمای تلفن نوشت.
625- اطلاعات بی اساسی در دفتر راهنمای تلفن مشاهده می شود .
626- رشته را نمی تواند بار گزاری کند.
627-کلید را نمی تواند پیدا کند.
628- Port قطع شده.
629- Port به وسیله ی دستگاه راه دور قطع می شود.(سازگار نبودن برنامه ی راه انداز مودم با برنامه ی ارتباطی).
630- Port به دلیل از کار افتادگی سخت افزار قطع می باشد.
631- Portتوسط کاربر قطع شده .
632- اندازه ی ساختار داده اشتباه می باشد.
633- Port هم اکنون مورد استفاده می باشد و برای Remote Access Dial-up پیکر بندی نشده.(راه انداز درستی بر روی مودم نصب نشده).
634- نمی تواند کامپیوتر شما را روی شبکه راه دور ثبت نماید .
635- خطا مشخص نشده.
636- دستگاه اشتباهی به Port بسته شده است .
637- رشته ( (Stringنمی تواند تغییر یابد.
638- زمان درخواست به پایان رسیده.
639- شبکه ی نا همزمان قابل دسترسی نیست.
640- خطای NetBIOS رخ داده.
641- سرور نمیتواند منابع NetBIOS مورد نیاز برای پشتیبانی سرویس گیرنده را در اختیار بگیرد.
642- یکی از اسامی NetBIOS شما هم اکنون روی شبکه ی راه دور ثبت می گردد.( دو کامپیوتر می خواهند با یک نام وارد شوند.)
643- Dial-up adaptor در قسمت Network ویندوز وجود ندارد.
644- شما Popus پیغام شبکه را دریافت نخواهید کرد.
645- Authentication داخلی اشکال پیدا کرده.
646- Account در این موقع روز امکان log on وجود ندارد.
647- حساب قطع میباشد .
648- اعتبار Password تمام شده .
649- حساب اجازه ی دستیابی راه دور (Remote Access) را ندارد.(به نام کلمه ی عبور اجازه ی Dial-up داده نشده است.)
650- سرور Remote Accessپاسخ نمیدهد.
651- مودم شما یا سایر دستگاههای اتصال دهنده خطائی را گزارش کرده است.(اشکال پیش آمده از مودم شماست.)
652- پاسخ نا مشخصی از دستگاه در یافت می شود.
653- Macro (دستور العمل کلان) .ماکرو خاسته شده توسط راه انداز در لیست فایل .INF موجود نمی باشد.
654-یک فرمان یا یک پاسخ در قسمت .INF دستگاه به ماکرو نامشخص اشاره می کند .
655- (پیغام) در فایل .INF دستگاه مشاهده نمی شود.
656- دستور العمل (ماکرو Default Off ) در فایل .INF دستگاه شامل یک دستور العمل نا مشخص می باشد.
657-فایل .INF دستگاه نمی تواند باز شود.
658- اسم دستگاه در فایل .INF دستگاه یا در فایل INI. رسانه بیش از حد طولانی میباشد.
659- فایل INI. رسانه به نام نا شناخته ی یک دستگاه اشاره می کند.
660- فایل INI. رسانه برای این فرمان پاسخی ندارد.
661- فایل .INF دستگاه فرمان را از دست داده است.
662- تلاش برای قرار دادن یک ماکرو لیست نشده در قسمت فایل .INF دستگاه صورت نگرفته است.
663- فایل INI. رسانه به نوع نا شناخته ی یک دستگاه اشاره می کند.
664- نمی تواند به حافظه اختصاص دهد.
665- Port برای Remote Access پیکر بندی نشده.
666- مودم شما یا سایر دستگاههای اتصال دهنده در حال حاضر کار نمی کنند.
667- فایل INI. رسانه را نمی تواند بخواند.
668- اتصال از بین رفته است.
669- پارامتر بکار گرفته شده در فایل INI. رسانه بی اعتبار میباشد.
670- نمی تواند نام بخش را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
671- نمی تواند نوع دستگاه را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
672- نمی تواند نام دستگاه را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
673- نمی تواند کاربر را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
674- نمی تواند بیشترین حد اتصالBPS را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
675- نمی تواند بیشترین حد BPS را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
676- خط اشغال می باشد.(رایج ترین خطا است و البته با توجه به تجربه ی من این خطا زمانی که راه انداز مودم به درستی نصب نشده باشد هم رخ میدهد .پس با برخورد با این خطا نگران نباشید.
677- شخص بجای مودم پاسخ میدهد.
678- پاسخی وجود ندارد.
679- نمی تواند عامل را پیدا کند.
680-خط تلفن وصل نیست .
681- یک خطای کلی توسّط دستگاه گزارش داده میشود.
682- Writing section Name دچار مشکل شده.
683- Writing device name با مشکل مواجه است.
684- device name .684 writing با مشکل رو به رو می باشد .
685- Writing maxconnectbps با مشکل رو به رو می باشد .
686- Writing maxcarrierBPS با مشکل رو به رو می باشد .
687- user writing با مشکل رو به رو می باشد .
688- Default Off Writing با مشکل رو به رو می باشد .
689- Reading Default Off با مشکل رو به رو می باشد .
690- فایل INI. رسانه خالی است.
691- دسترسی صورت نمی گیرد زیرا نام و کلمه ی عبور روی دومین بی اعتبار است.
692- سخت افزار در درگاه یا دستگاه های متصل شده از کار افتاده است .
693- Binary macro با مشکل رو به رو می باشد .
694- خطای DCB یافت نشد.
695- ماشین های گفتگو آماده نیستند.
696- راه اندازی ماشین های گفتگو با مشکل رو به رو می باشد .
697 � Partial response Looping با مشکل رو به رو می باشد .
698- پاسخ نام کلیدی در فایل .INF دستگاه در فرمت مورد نظر نمی باشد.
699- پاسخ دستگاه باعث سر ریزی بافر شده است.
700- فرمان متصل به فایل .INF دستگاه بیش از حد طولانی می باشد.
701- دستگاه به یک میزان BPS پشتیبانی نشده توسط گرداننده .COM تغییر میابد.
702- پاسخ دستگاه زمانی در یافت می گردد که هیچ کس انظار ندارد.
703- در فعّالیت کنونی مشکلی ایجاد شده.
704- شماره ی callback اشتباه است.
705- مشکل invalid auth state .
706- invalid auth state دچار مشکل شده.
707- علامت خطا یاب X.25.
708- اعتبار حساب تمام شده است .
709- تغییر پسورد روی دومین با مشکل رو به رو شده.
710- در زمان ارتباط با مودم ، شما خطا های سری بیش از حد اشباع شده ، مشاهده می شود.
711- Rasman initialization صورت نمی گیرد.
712- در گاه Biplex در حال اجرا می باشد. چند لحظه بعد دوباره شماره بگیرید.
713- مسیر های ISDN فعال در خط اصلی قطع می باشد.
714- کانالهای ISDN کافی برای ایجاد تماس تلفنی در دسترس نمیباشد .
715- به دلیل کیفیت ضعیف خط تلفن ، خطا های فراوانی رخ می دهد.
716- پیکر بندی remote access IP غیر قابل استفاده می باشد.
717- آدرس های IP در static pool remote access IP وجود ندارد.
718- مهلت برقراری تماس PPP پایان پذیرفته است.
719- PPP توسط دستگاه راه دور پایان میابد .
720- پروتکل های کنترل PPP پیکر بندی نشده.
721- همتای PPP پاسخ نمی دهد.
722- بسته ی PPP بی اعتبار می باشد.
723- شماره تلفن ، از جمله پسوند و پیشوند ، بش از حد طولانی می باشد.
724- پروتکل IPX نمی تواند بر روی در گاه Dial �Out نماید زیرا کامپیوتر یک مسیر گردان IPX می باشد.
725- IPX نمی تواند روی Port (در گاه) Dial �in شود زیرا مسیر گردان IPX نصب نشده است.
726- پروتکل IPX نمی تواند برای Dial- out روی بیش از یک درگاه و در یک زمان استفاده شود.
727- مودم نمی تواند به فایل TCPCFG.DLL دست یابد.
728- مودم نمی تواند آداپتور IP متصل به Remote Access را پیدا کند.
729- slip استفاده نمی شود مگر اینکه پروتکل IP نصب شود.
730- ثبت کامپیوتر کامل نمی باشد.
731- پروتکل پیکر بندی نمی شود.
732- توافق بین PPP صورت نگرفته است.
733- پروتکل کنترل PPP برای پروتکل این شبکه سرور موجود نمی باشد.
734- پروتکل کنترل لینک PPP خاتمه یافته است .
735- آدرس مورد نیاز توسط سرور رد می شود .
736- کامپیوتر راه دور پروتکل کنترل را متوقف می کند.
737- نقطه برگشت LOOPBACK DETECTED) ) شناسائی شد .
738- سرور آدرس را مشخص نمی کند.
739- سرور راه دور نمی تواند از پسورد ENCRYPTED ویندوز NT استفاده نماید.
740- دستگاههای TAPI که برای remote access پیکر بندی می شوند به طور صحیح نصب و آماده نشده اند.
741- کامپیوتر محلی از encryption پشتیبانی نمی نماید.
742- سرور راه دور از encryption پشتیبانی نمی نماید .
743- سرور راه دور به encryption نیاز دارد.
744- نمی تواند شماره شبکه IPX را استفاده نماید که توسط سرور راه دور در نظر گرفته شده است.
745- یک فایل مهم و ضروری آسیب دیده dial-up Networking. را دوباره نصب کنید.
751- شما ره ی callback شما کاراکتر بی اعتبار می باشد.فقط این کاراکتر ها مجاز میباشند: - ، ( ، ) ، W، T ، P ، Space ، @ و 0 تا 9.
752- در زمان پردازش Script یک خطای نحوی صورت می گیرد .
753- اتصال نمی تواند قطع شود زیرا توسط مسیر گردان چند پروتکلی ایجاد شده .
754- سیستم قادر به یافتن bundle چند اتصالی نمی باشد .
755- سیستم قادر به اجرای شماره گیری خودکار نمی باشد. زیرا این ورودی یک شماره گیر عادی می باشد .
756- این اتصال هم اکنون در حال شماره گیری می باشد.
757- خدمات دستیابی راه دور خود به خود آغاز نمی شود . اطلاعات بیشتر را مطالعه کنید.
758- اشتراک اتصال اینترنت هم اکنون روی این اتصال میسر می گردد.
760- در زمان فراهم آوری امکانات مسیر یابی این خطا رخ می دهد.
761- در زمان فراهم شدن اشتراک اتصال اینترنت برای این اتصال این خطا رخ می دهد.
763- اشتراک اتصال اینترنت فعال نمی باشد و یا دو اتصال LAN و یا بیشتر به علاوه اتصالی که با این LAN ها مشترک شده وجود دارد .
764- دستگاه کارت خوان smartcard نصب نیست .
765- اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی باشد . اتصال LAN با آدرس IP در حال حاضر پیکر بندی می شود که برای آدرس گزاری اتوماتیک IP مورد نظر است.
766- سیستم نمی تواند هیچ گواهی را بیابد.
767- اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی باشد . اتصال LAN بر روی شبکه شخصی انتخاب میگردد که بیش از یک آدرس IP را پیکر بندی کرده .اتصال LAN را با یک آدرس IP مجزا مجددا پیکر بندی نمایید قبل از اینکه اشتراک اتصال اینترنت صورت گیرد .
768- به دلیل رمز دار نکردن داده ها اتصال صورت نمی گیرد .
769- مقصد مشخصی قابل دستیابی نمی باشد.
770- دستگاه راه دور تلاش برای برقراری ارتباط را نمی پذیرد.
771- اقدامات اتصال صورت نمی گیرد زیرا شبکه اشغال می باشد .
772- سخت افزار شبکه کامپیوتر راه دور با نوع تلفن در اختیار سازگاری ندارد .
773- امکان ایجاد اتصال میسر نمی باشد زیرا شماره مقصد تغییر کرده است .
774- به دلیل از کار افتادگی ، موقتا اتصال صورت نمی گیرد .
775- مکالمه تلفنی توسط کامپیوتر راه دور قطع شد.
776-مکالمه تلفنی نمی تواند وصل گردد ، زیرا مقصد خواسته است که یک ویژگی را حفظ کند.
777- اتصال صورت نمی گیرد زیرا مودم (یا سایر دستگاه های ارتباط دهنده) روی کامپیوتر راه دور دچار مشکل شده اند.
778- تایید هویت سرور امکان پذیر نیست .
779- برای برقراری dial � out این اتصال باید از Smartcard استفاده کرد .
780- عمل انجام شده برای این اتصال بی اعتبار می باشد .
781- تلاش برای رمز گزاری صورت نمی گیرد زیرا گواهی معتبری یافت نشد.
782- ترجمه آدرس شبکه در حال حاضر به عنوان یک پروتکل مسیر یابی نصب می گردد و باید قبل از اینکه باید قبل از اینکه اشتراک اتصال اینترنت فراهم گردد حذف شود .
783- اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی یابد . اتصال LAN که به عنوان شبکه شخصی انتخاب می گردد .(اتصال آداپتور LAN را چک کنید .)
784- در حالی که این اتصال را در زمان logon استفاده می کنید ، شما نمی توانید شماره بگیرید زیرا این اتصال برای استفاده از نام کاربری پیکر بندی شده است که متفاوت از نام کاربر روی smartcard می باشد . چنانچه بخواهید آن را زمان log onاستفاده نمائید باید برای استفاده از user name روی کارت smart آن را پیکر بندی کنید.
785- در صورت استفاده از این اتصال در زمان log on شما نمیتوانید شماره گیری کنید. زیرا برای استفاده از یک
Smartcard پیکر بندی نشده است.
786- مبادرت به اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا هیچ گواهی نامه ی معتبری برای تصدیق امنیت روی کامپیوتر
شما وجود ندارد .
787- اتصال L2TP غیر ممکن است زیرا لایه امنیتی نمیتواند کامپیوتر راه دور Authentication نماید .
788- تلاش برای ایجاد اتصال L2TP بی نتیجه می باشد.زیرا لایه امنیتی نمی تواند پارامتر های سازگار با کامپیوتر راه دور را فراهم نماید .
789- تلاش برای ایجاد اتصال L2TP فراهم نمی گردد زیرا لایه امنیتی با یک خطای پرداز شی در طول سازگاری با کامپیوتر راه دور مواجه است.
790- تلاش برای اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا تائید گواهی نامه بر روی کامپیوتر راه دور میسر نمی باشد.
791- اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا خط مشی امنیتی برای اتصال یافت نمی شود.
792- اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا زمان توافق امنیتی به پایان رسیده است.
793- اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا این خطا رخ می دهد در حالی که در مورد امنیت به توافق می رسند.
794- ویژگی Radius این کاربر PPP نمی باشد.
795- ویژگی Radius نوع تونلی برای این کاربر نادرست میباشد.
796- ویژگی Radius نوع خدمات برای این کاربر نه قالب بندی می شود و نه به صورت CALLBACK قالب بندی
می شود.
797- مودم پیدا نشد.
798- گواهی نامه ای شناسایی نمی شود که بتواند که بتواند در پروتکل قابل ارائه استفاده شود .
799- اشتراک اتصال اینترنت میسر نمیگردد زیرا دو IP شبیه به هم در شبکه وجود دارد .
800- مودم قادر به ایجاد اتصال VPN نمی باشد یا سرویس دهنده VPN در دسترس نمی باشد.
موفق و پيروز باشيد .
آموزش نصب و خطاهای مودم ADSL
چراغهای موجود بر روی مودم ADSL
:USB مودم با USB وصل میباشد.
:LAN مودم با LAN وصل میباشد.
:ADSL 1- اگر این چراغ به طور ثابت روشن باشد نشان دهنده وصل شدن به مخابرات میباشد.
2-اگر این چراغ چشمک بزند مشکل احتمالآ از رانژه خط و یا در مسیر تلفن بیسیم و یا دو شاخه محافظ برق مشکل دارد.
:ALARM چنانچه این چراغ چشمک بزند مشکل یا از دوشاخه برق میباشد یا اینکه برق زیادی وارد دستگاه میشود.(شاید usb port برق زیادی وارد سیستم کرده و alarm بزند)
:ACT چراغ ترانسفر دیتا میباشد.
:Power چراغ روشن و خاموش کردن.
توجه: اگر به یوزر ارور 678 بدهد مودم یا نصب نیست و یا تنظیمات مشکل دارد که باید مجددآ چک شود.
توجه: در 2 حالت میتوان مودم را نصب کرد:
1- کارت شبکه(در این حالت احتیاج به نصب نیست)
2- با USB که حتمآ باید با درایور مودم نصب شود.
تذکر: تلفن بیسیم نباید در مدار باشد و چنانچه بخواهند استفاده کنند باید از Spliter استفاده کرد.
نحوه نصب مودم ADSL
1. سیم خط تلفن را به پورت Line اسپلیتر وصل نمایید.
2. سیم تلفن دیگر را به پورت ADSL اسپلیتر متصل نمایید و سر دیگر آن را به پورت Line مودم وصل کنید.
3. برای نصب گوشی تلفن باید سیم تلفن گوشی را به پورت Phone مربوط به اسپلیتر متصل نمایید.
4. فیش آداپتور را به Power مودم متصل کنید و آداپتور را به پریز برق وصل نمایید.
5.مودم را روشن نمایید.
================================
راهنمای عیب یابی و پشتیبانی خدمات ADSL
خط تلفن بوق آزاد ندارد
مودم ADSL را از مدار خارج کنید . خط تلفن را بررسی نمایید در صورتی که بوق آزاد شنیده نشد با 117 تماس بگیرید و خرابی تلفن را ثبت کنید.
اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت Line مربوط به Splitter وصل کنید و کابل گوشی تلفن را پورت Phone مربوط به Splitter و کابل مودم را به پورت Modem یا ADSL مربوط به Splitter وصل کنید اگر بوق آزاد نداشت با شماره پشتیبانی تماس بگیرید. یعنی شماره شرکتی که اینترنت ADSL را از آن شرکت خریداری کردید.
چراغ لینک (Link) یا وضعیت (Status) مودم چشمک زن است (چراغ Link یا Status خاموش است) این مشکل به دلیل برقرار نشدن ارتباط فیزیکی ایجاد میشود، ابتدا بررسی کنید خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابلها، سوکتها و قطعات فیزیکی را بررسیی کنید.
برای برطرف کردن مشکل، گوشی تلفن، دستگاه نمابر و Caller ID را جدا کنید و
مودم را مستقیم به خط تلفن وصل کنید.
در صورتی که لینک باز هم ثابت نشد با پشتیبانی تماس بگیرید.
علامت ضربدر قرمز رنگ بر رویconnection مشاهده می شود کابل Ethernet شما به صورت فیزیکی قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم و کارت شبکه، سوکت پشت کامپیوتر و مودم را بررسی کنید ، و اگر مودم به صورت USB به کامیپوتر متصل است ، مودم را یکبار خاموش و روشن نمایید یا جای USB آن را در پشت کامپیوتر تعویض نمایید.
چراغ link مودم شما هنگامی که با تلفن صحبت میکنید، ثابت است ولی به محض قطع شدن تماس لینک شما چشمک زن میشود (status خاموش می شود) ممکن است که پریز تلفن شما مجهز به نویزگیر باشد؛ بنابراین ابتدا از وجود برقگیر (نویزگیر) بر روی پریزها اطمینان حاصل کنید و در صورت وجود آن را خارج کنید. (اطمینان حاصل نمایید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد.)
تمام LED های مودم شما جز POWER خاموش است تمام کابلهایی را که به مودمADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. 5 دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید.
در زمان نوسان برق، حتما” مودم را خاموش کنید.
نحوه اتصال مودم ADSL به کامپیوتر چگونه است؟ با توجه به نوع مودم اتصال میتواند از طریق usb یا ethernet و یا به هر دو شکل باشد. مودمهایی که دارای پورت ethernet هستند، قابلیت اتصال به هاب/سوییچ را نیز دارند.
چنانچه اتصال مودم به کامپیوتر از طریق USB برقرار شود، حتما باید درایور مربوط به مودم را روی کامپیوتر نصب کرد.
CD مربوط به درایور USB همراه با مودم تحویل داده میشود.
تنظیمات مربوط به مودم به چه صورت است؟ اکثر مودمها را میتوان به 2 صورت تنظیم کرد: pppoe و bridge.
چنانچه مودم در حالت pppoe قرار گیرد، لازم است تنظیماتی در مودم انجام شود. برای تنظیم مودم حتما با بخش پشتیبانی مهران نت تماس بگیرید. در این حالت پس از تنظیم مودم، فقط کافیست روی ویندوز تنظیمات مربوط بهIP address ، default gatway و DNS را رویlocal area connection مربوط به مودم ADSL انجام داد.
اگر مودم در حالت bridge قرار گیرد، باید تنظیماتpppoe روی ویندوز انجام شود. برای این منظور چنانچه سیستم عامل، ویندوز Vista یا XP و یاwindows server 2003 باشد باید یکbroadband connection(pppoe) به روشی که در ادامه گفته خواهد شد، در ویندوز ساخته شود. در غیر این صورت (در سیستم عاملهای 98، ME و 2000) باید از نرم افزارهای ویژهای استفاده کرد
ساخت کانکشن دستی:
تنظیم pppoe روی سیستم عامل ویندوز XP چگونه است؟ برای تنظیم pppeo روی ویندوز xp باید یک broadband connection (pppoe) به روش زیرساخته شود:
ابتدا از طریق زیر به Network Connection میرویم:
Start > Settings > Control Panel > Network Connection
در این حالت پنجره زیر باز میگردد:
در این وضعیت با انتخاب گزینه Create a New Connection پنجره زیر باز میشود:
در این حالت با انتخاب گزینه Next به صفحه بعد وارد خواهیم شد:
در این صفحه باید گزینه Connect to the Internet را انتخاب کنید و کلید NEXT را کلیک کنید. بلافاصله پنجره زیر باز خواهد شد. با انتخاب گزینه دوم “Set up my connection manually” شما قادر خواهید بود تا در مراحل بعد pppoe را تنظیم کنید.
با توجه به صفحه جدید میتوانید گزینه مربوط به pppoe را پیدا و آن را تنظیم کنید. در این صفحه نیز انتخاب دوم مورد نظر است. “Connect using a broadband connection that requires a user name and password”
سپس گزینه Next را انتخاب کنید تا صفحه بعدی باز شود.
در این صفحه شما باید یک نام برای کانکشن خود انتخاب کنید.
پس از وارد کردن اسم و کلیک کردن بر روی Next صفحه بالا که برای ورود شناسه و رمز عبور کاربر طراحی شده است باز میشود. در این قسمت شما باید Username (شناسه کاربری) و Password (کلمه عبور) را مطابق با آنچه در هنگام نصب به شما تحویل داده شده است، وارد کنید. در این صفحه دو گزینه وجود دارد که انتخاب هر دو توصیه میشود.
گزینه اول: با انتخاب این گزینه کانکشن ساخته شده برای Windows User فعلی، برای Userهای دیگر ویندوز این دستگاه نیز قابل اجرا میشود.
گزینه دوم: برای تعیین آن است که این کانکشن،کانکشن اصلی ویندوز برای اتصال به اینترنت باشد یا خیر.
سپس بر روی گزینهی Next کلیک کنید. در صفحه جدید بر روی finish کلیک کنید.
اسپلیتر چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟ اسپلیتر ابزاریست برای جدا کردن voiceو data از یکدیگر. از نظر فیزیکی قطعهایست کوچک با یک ورودی برای خط تلفن و دو خروجی برای گوشی تلفن ومودم ADSL.
همانطور که میدانید یکی از مزایای سرویس ADSL استفاده همزمان از اینترنت و تلفن است. برای جلوگیری از اختلال در دو سرویس (اینترنت و تلفن) نباید دستگاههای جانبی (تلفن، فکس و …) به صورت مستقیم بر روی خط تلفن قرار گیرند. (این بدان معناست که برای استفاده از هر دستگاهی که قرار است به صورت مستقیم بر روی خط وصل باشد، یک اسپیلیتر نیاز است.)
اسپلیتر میتواند از اختلالات جانبی مانند نویز و قطع و وصلی تلفن و اینترنت جلوگیری کند.
s توجه:
برای اتصال بعضی از مودمها افزون بر اتصال اسپلیتر به دیگر خطها، به مودم نیز باید اسپلیتر وصل شود.
تاثیرات نویز روی سرویس ADSL2+ چگونه است؟وجود نویز یکی از عواملی است که برروی خط ADSL اختلال ایجاد می کنند وباعث بروز مشکلات متعدد میشود.
در سرویس ADSL نویز به دو صورت وجود دارد:
- نویز به صورت شنیداری بر روی بوق خط تلفن.
- نویز برروی خط ADSL که موجب افت کیفیت سرویس میشود.
برای برطرف شدن نویز به صورت شنیداری برروی خط تلفن راهکاری ساده وجود دارد وآن استفاده از اسپلیتر (جدا کننده voice از data) است. نصب این ابزار بسیار ساده است و با استفاده از آن میتوان، نویز موجود بر روی خط را برطرف کرد .
دربارهی مورد دوم باید به این نکته اشاره کرد که سیستمها و دستگاههایی وجود دارند که برروی سرویس اینترنت اختلالاتی ایجاد میکنند و از کیفیت سرعت اینترنت میکاهند. برخی از عوامل ایجاد نویز عبارتاند از:
- کلیه دستگاههای برقی (این دستگاهها ممکن است بر روی ADSLاخلال ایجاد کنند)
- وجود تلفن بیسیم، کالر آی دی و فکس بر روی خط رانژه
- سیمکشی نامناسب و کنار هم قرار گرفتن سیم تلفن با سیمهای برق
- نزدیکی موبایل به مودم
مشترکان میتوانند با تماس با واحد پشتیبانی اطلاعات دقیقی دربارهی نویز خط خود به دست آورند.
علل قطعیهای مکرر اینترنت ADSL چیست؟ قطع شدن سرویس به صورت پی در پی از دو عامل اصلی ناشی میشود:
- وجود نویز برروی خط میتواند اختلالاتی را بر روی اینترنت ADSL به وجود بیاورد که این مساله میتواند در مخابرات و یا در محل مشترک باشد. نسبت سیگنال به نویز باید استاندارد و مناسب باشد.
گفتنیست نویزها واختلالات موقتی ممکن است قطعی پی در پی را به همراه داشته باشند.
- وجود ویروس بر روی کامپیوتر و یا شبکه مشترک میتواند موجب به وجود آمدن این مشکل شود. ویروس میتواند عواملی مانند ارسال/دریافت بیدلیل دیتا و در نتیجه اشغال شدن پهنای باند، قطع و وصل شدن مکرر و مشکلات دیگر شود. یکی از راههای تشخیص ویروس در هنگام استفاده از اینترنت استفاده از دستور netstat-on است. این دستور باید در محیط command prompt اجرا شود.
توجه:
برنامههایp2p از سرورهای شخصی افرادی که در آن شبکه عضو هستند، استفاده میکند و ممکن است در همان زمان فردی از همان شبکه در حال برداشت اطلاعات از رایانه شما باشد. به همین دلیل موجب می شود که کیفیت سرویس اینترنت کاهش یابد.
بنابراین سرعت سرویس هرگز با این گونه برنامهها (جانبی) سنجیده نمیشود.
اختلالات تلفن بر روی ADSL به چه دلیل است؟ از آن جا که در تکنولوژیADSL، صدا و دیتا به صورت اشتراکی بر روی یک کانال، یعنی زوج سیم مسی انتقال داده میشوند، اگر شرایط لازم برای استفادهی همزمان برقرار نباشد، میتوانند بر روی یکدیگر اثر منفی بگذارند.
دراغلب موارد چنین مشکلاتی، به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم در اتصال اسپلیتر به خط، گوشی و یا مودم است و یا ممکن است اسپلیتر خراب شده باشد.
برای مشخص شدن مشکل، پیشنهاد میشود بر روی خطی که ADSLروی آن راهاندازی شده است، فقط مودم ADSL قرار گیرد، تمامی گوشیها و اسپلیترهای موجود روی این خط جدا شوند و اینترنت تست شود.
در صورت درست بودن سرویس، به کمک یک گوشی، اسپلیترها یکی یکی چک شوند. معمولا با این تست میتوان اسپلیتر خراب را پیدا کرد.
همچنین استفاده از گوشیها و یا دستگاههای متعدد بر روی خطی که ADSLاز آن گرفته شده، ممکن است اختلالات این چنینی به وجود بیاورد. پیشنهاد میشود از خط ADSLاستفادههای جانبی زیاد صورت نگیرد.
هنگام connect شدن به اینترنت از طریق کانکشن pppoe، خطایError691 گرفته میشود. این خطا هنگامی که username & password اشتباه درج شود، رخ میدهد. در این شرایط پیشنهاد میشود که مشترک کانکشن pppoe روی ویندوز را دوباره بسازد وusername/password خود را مطابق آنچه در هنگام نصب تحویل داده شده، وارد کند. اگر به نتیجه دلخواه دست نیافتید، با پشتیبانی تماس بگیرید.
هنگام connect شدن به اینترنت از طریق کانکشن pppoe، خطای Error678 گرفته میشود. برخی از عواملی که ممکن است سبب بروز این مشکل شود عبارتاند از:
- تنظیم همزمان pppoeروی مودم و ویندوز. (هنگامی که pppoe روی مودم تنظیم شده باشد و کانکشن pppoe بخواهد برروی ویندوز نیز تنظیم شود)
- نصب نشدن صحیح درایور مودم در حالتی که مودم از طریق usb به کامپیوتر وصل شود.
- تنظیمات اشتباه مودم مانند VPI/VCI.
- وصل نبودن خط تلفن به پورتline مودم.
- بروز قطعی در دیتای مرکز ارایه دهندهی سرویس ADSL نیز میتواند موجب بروز این مشکل شود. در این حالت مشترک نباید به تنظیمات اینترنت دست بزند و تا رفع مشکل باید منتظر بماند. درصورت رفع نشدن مشکل حتما با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید.
مودم connect است اما هیچ گونه send/receive انجام نمیشود. تمام کابلهایی را که به مودم ADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. 5 دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید. در زمان نوسان برق، حتما مودم را خاموش کنید.
600- اگر سیستم در حال شماره گیری باشد و دوباره شماره گیری نمائید این خطا نمایش داده میشود.
601- راه انداز Port بی اعتبار می باشد.
602- Port هم اکنون باز میباشد و برای بسته شدن آن باید کامپیوتر را مجدّداً راه اندازی کرد.
603- بافر شماره گیری ، بیش از حد کوچک است.
604- اطلاعات نادرستی مشخص شده است.
605- نمی تواند اطلاعات Port را تعیین کند.
606- Port شناسائی نمی شود.
607- ثبت وقایع مربوط به مودم بی اعتبار میباشد.
608- راه انداز مودم نصب نشده.
609- راه انداز مودم شناسائی نشده .
610- بافر ندارد .
611- اطلاعات مسیر یابی غیر قابل دسترسی می باشد .
612- مسیر درست را نمی تواند پیداکند.
613-نرخ فشرده سازی بی اعتبار برای داده ها انتخاب شده.
614- سر ریزی بافر.
615- Port پیدا نشده .
616- یک درخواست نا همزمان در جریان می باشد.
617- Port یا دست گاه هم اکنون قطع می باشد.
618- Port باز نمی شود . (این خطا وقتی رخ می دهد که یک برنامه از Port استفاده کند.)
619- Port قطع می باشد. (این خطا وقتی رخ می دهد که یک برنامه از Port استفاده کند.)
620- هیچ نقطه ی پایانی وجود ندارد .
621- نمی تواند فایل دفترچه ی راهنما ی تلفن را باز نماید.
622- فایل دفترچه ی تلفن را نمی تواند بار گزاری کند.
623- نمی تواند ورودی دفتر راهنمای تلفن را بیابد.
624-نمی توان روی فایل دفتر راهنمای تلفن نوشت.
625- اطلاعات بی اساسی در دفتر راهنمای تلفن مشاهده می شود .
626- رشته را نمی تواند بار گزاری کند.
627-کلید را نمی تواند پیدا کند.
628- Port قطع شده.
629- Port به وسیله ی دستگاه راه دور قطع می شود.(سازگار نبودن برنامه ی راه انداز مودم با برنامه ی ارتباطی).
630- Port به دلیل از کار افتادگی سخت افزار قطع می باشد.
631- Portتوسط کاربر قطع شده .
632- اندازه ی ساختار داده اشتباه می باشد.
633- Port هم اکنون مورد استفاده می باشد و برای Remote Access Dial-up پیکر بندی نشده.(راه انداز درستی بر روی مودم نصب نشده).
634- نمی تواند کامپیوتر شما را روی شبکه راه دور ثبت نماید .
635- خطا مشخص نشده.
636- دستگاه اشتباهی به Port بسته شده است .
637- رشته ( (Stringنمی تواند تغییر یابد.
638- زمان درخواست به پایان رسیده.
639- شبکه ی نا همزمان قابل دسترسی نیست.
640- خطای NetBIOS رخ داده.
641- سرور نمیتواند منابع NetBIOS مورد نیاز برای پشتیبانی سرویس گیرنده را در اختیار بگیرد.
642- یکی از اسامی NetBIOS شما هم اکنون روی شبکه ی راه دور ثبت می گردد.( دو کامپیوتر می خواهند با یک نام وارد شوند.)
643- Dial-up adaptor در قسمت Network ویندوز وجود ندارد.
644- شما Popus پیغام شبکه را دریافت نخواهید کرد.
645- Authentication داخلی اشکال پیدا کرده.
646- Account در این موقع روز امکان log on وجود ندارد.
647- حساب قطع میباشد .
648- اعتبار Password تمام شده .
649- حساب اجازه ی دستیابی راه دور (Remote Access) را ندارد.(به نام کلمه ی عبور اجازه ی Dial-up داده نشده است.)
650- سرور Remote Accessپاسخ نمیدهد.
651- مودم شما یا سایر دستگاههای اتصال دهنده خطائی را گزارش کرده است.(اشکال پیش آمده از مودم شماست.)
652- پاسخ نا مشخصی از دستگاه در یافت می شود.
653- Macro (دستور العمل کلان) .ماکرو خاسته شده توسط راه انداز در لیست فایل .INF موجود نمی باشد.
654-یک فرمان یا یک پاسخ در قسمت .INF دستگاه به ماکرو نامشخص اشاره می کند .
655- (پیغام) در فایل .INF دستگاه مشاهده نمی شود.
656- دستور العمل (ماکرو Default Off ) در فایل .INF دستگاه شامل یک دستور العمل نا مشخص می باشد.
657-فایل .INF دستگاه نمی تواند باز شود.
658- اسم دستگاه در فایل .INF دستگاه یا در فایل INI. رسانه بیش از حد طولانی میباشد.
659- فایل INI. رسانه به نام نا شناخته ی یک دستگاه اشاره می کند.
660- فایل INI. رسانه برای این فرمان پاسخی ندارد.
661- فایل .INF دستگاه فرمان را از دست داده است.
662- تلاش برای قرار دادن یک ماکرو لیست نشده در قسمت فایل .INF دستگاه صورت نگرفته است.
663- فایل INI. رسانه به نوع نا شناخته ی یک دستگاه اشاره می کند.
664- نمی تواند به حافظه اختصاص دهد.
665- Port برای Remote Access پیکر بندی نشده.
666- مودم شما یا سایر دستگاههای اتصال دهنده در حال حاضر کار نمی کنند.
667- فایل INI. رسانه را نمی تواند بخواند.
668- اتصال از بین رفته است.
669- پارامتر بکار گرفته شده در فایل INI. رسانه بی اعتبار میباشد.
670- نمی تواند نام بخش را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
671- نمی تواند نوع دستگاه را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
672- نمی تواند نام دستگاه را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
673- نمی تواند کاربر را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
674- نمی تواند بیشترین حد اتصالBPS را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
675- نمی تواند بیشترین حد BPS را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
676- خط اشغال می باشد.(رایج ترین خطا است و البته با توجه به تجربه ی من این خطا زمانی که راه انداز مودم به درستی نصب نشده باشد هم رخ میدهد .پس با برخورد با این خطا نگران نباشید.
677- شخص بجای مودم پاسخ میدهد.
678- پاسخی وجود ندارد.
679- نمی تواند عامل را پیدا کند.
680-خط تلفن وصل نیست .
681- یک خطای کلی توسّط دستگاه گزارش داده میشود.
682- Writing section Name دچار مشکل شده.
683- Writing device name با مشکل مواجه است.
684- device name .684 writing با مشکل رو به رو می باشد .
685- Writing maxconnectbps با مشکل رو به رو می باشد .
686- Writing maxcarrierBPS با مشکل رو به رو می باشد .
687- user writing با مشکل رو به رو می باشد .
688- Default Off Writing با مشکل رو به رو می باشد .
689- Reading Default Off با مشکل رو به رو می باشد .
690- فایل INI. رسانه خالی است.
691- دسترسی صورت نمی گیرد زیرا نام و کلمه ی عبور روی دومین بی اعتبار است.
692- سخت افزار در درگاه یا دستگاه های متصل شده از کار افتاده است .
693- Binary macro با مشکل رو به رو می باشد .
694- خطای DCB یافت نشد.
695- ماشین های گفتگو آماده نیستند.
696- راه اندازی ماشین های گفتگو با مشکل رو به رو می باشد .
697 � Partial response Looping با مشکل رو به رو می باشد .
698- پاسخ نام کلیدی در فایل .INF دستگاه در فرمت مورد نظر نمی باشد.
699- پاسخ دستگاه باعث سر ریزی بافر شده است.
700- فرمان متصل به فایل .INF دستگاه بیش از حد طولانی می باشد.
701- دستگاه به یک میزان BPS پشتیبانی نشده توسط گرداننده .COM تغییر میابد.
702- پاسخ دستگاه زمانی در یافت می گردد که هیچ کس انظار ندارد.
703- در فعّالیت کنونی مشکلی ایجاد شده.
704- شماره ی callback اشتباه است.
705- مشکل invalid auth state .
706- invalid auth state دچار مشکل شده.
707- علامت خطا یاب X.25.
708- اعتبار حساب تمام شده است .
709- تغییر پسورد روی دومین با مشکل رو به رو شده.
710- در زمان ارتباط با مودم ، شما خطا های سری بیش از حد اشباع شده ، مشاهده می شود.
711- Rasman initialization صورت نمی گیرد.
712- در گاه Biplex در حال اجرا می باشد. چند لحظه بعد دوباره شماره بگیرید.
713- مسیر های ISDN فعال در خط اصلی قطع می باشد.
714- کانالهای ISDN کافی برای ایجاد تماس تلفنی در دسترس نمیباشد .
715- به دلیل کیفیت ضعیف خط تلفن ، خطا های فراوانی رخ می دهد.
716- پیکر بندی remote access IP غیر قابل استفاده می باشد.
717- آدرس های IP در static pool remote access IP وجود ندارد.
718- مهلت برقراری تماس PPP پایان پذیرفته است.
719- PPP توسط دستگاه راه دور پایان میابد .
720- پروتکل های کنترل PPP پیکر بندی نشده.
721- همتای PPP پاسخ نمی دهد.
722- بسته ی PPP بی اعتبار می باشد.
723- شماره تلفن ، از جمله پسوند و پیشوند ، بش از حد طولانی می باشد.
724- پروتکل IPX نمی تواند بر روی در گاه Dial �Out نماید زیرا کامپیوتر یک مسیر گردان IPX می باشد.
725- IPX نمی تواند روی Port (در گاه) Dial �in شود زیرا مسیر گردان IPX نصب نشده است.
726- پروتکل IPX نمی تواند برای Dial- out روی بیش از یک درگاه و در یک زمان استفاده شود.
727- مودم نمی تواند به فایل TCPCFG.DLL دست یابد.
728- مودم نمی تواند آداپتور IP متصل به Remote Access را پیدا کند.
729- slip استفاده نمی شود مگر اینکه پروتکل IP نصب شود.
730- ثبت کامپیوتر کامل نمی باشد.
731- پروتکل پیکر بندی نمی شود.
732- توافق بین PPP صورت نگرفته است.
733- پروتکل کنترل PPP برای پروتکل این شبکه سرور موجود نمی باشد.
734- پروتکل کنترل لینک PPP خاتمه یافته است .
735- آدرس مورد نیاز توسط سرور رد می شود .
736- کامپیوتر راه دور پروتکل کنترل را متوقف می کند.
737- نقطه برگشت LOOPBACK DETECTED) ) شناسائی شد .
738- سرور آدرس را مشخص نمی کند.
739- سرور راه دور نمی تواند از پسورد ENCRYPTED ویندوز NT استفاده نماید.
740- دستگاههای TAPI که برای remote access پیکر بندی می شوند به طور صحیح نصب و آماده نشده اند.
741- کامپیوتر محلی از encryption پشتیبانی نمی نماید.
742- سرور راه دور از encryption پشتیبانی نمی نماید .
743- سرور راه دور به encryption نیاز دارد.
744- نمی تواند شماره شبکه IPX را استفاده نماید که توسط سرور راه دور در نظر گرفته شده است.
745- یک فایل مهم و ضروری آسیب دیده dial-up Networking. را دوباره نصب کنید.
751- شما ره ی callback شما کاراکتر بی اعتبار می باشد.فقط این کاراکتر ها مجاز میباشند: - ، ( ، ) ، W، T ، P ، Space ، @ و 0 تا 9.
752- در زمان پردازش Script یک خطای نحوی صورت می گیرد .
753- اتصال نمی تواند قطع شود زیرا توسط مسیر گردان چند پروتکلی ایجاد شده .
754- سیستم قادر به یافتن bundle چند اتصالی نمی باشد .
755- سیستم قادر به اجرای شماره گیری خودکار نمی باشد. زیرا این ورودی یک شماره گیر عادی می باشد .
756- این اتصال هم اکنون در حال شماره گیری می باشد.
757- خدمات دستیابی راه دور خود به خود آغاز نمی شود . اطلاعات بیشتر را مطالعه کنید.
758- اشتراک اتصال اینترنت هم اکنون روی این اتصال میسر می گردد.
760- در زمان فراهم آوری امکانات مسیر یابی این خطا رخ می دهد.
761- در زمان فراهم شدن اشتراک اتصال اینترنت برای این اتصال این خطا رخ می دهد.
763- اشتراک اتصال اینترنت فعال نمی باشد و یا دو اتصال LAN و یا بیشتر به علاوه اتصالی که با این LAN ها مشترک شده وجود دارد .
764- دستگاه کارت خوان smartcard نصب نیست .
765- اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی باشد . اتصال LAN با آدرس IP در حال حاضر پیکر بندی می شود که برای آدرس گزاری اتوماتیک IP مورد نظر است.
766- سیستم نمی تواند هیچ گواهی را بیابد.
767- اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی باشد . اتصال LAN بر روی شبکه شخصی انتخاب میگردد که بیش از یک آدرس IP را پیکر بندی کرده .اتصال LAN را با یک آدرس IP مجزا مجددا پیکر بندی نمایید قبل از اینکه اشتراک اتصال اینترنت صورت گیرد .
768- به دلیل رمز دار نکردن داده ها اتصال صورت نمی گیرد .
769- مقصد مشخصی قابل دستیابی نمی باشد.
770- دستگاه راه دور تلاش برای برقراری ارتباط را نمی پذیرد.
771- اقدامات اتصال صورت نمی گیرد زیرا شبکه اشغال می باشد .
772- سخت افزار شبکه کامپیوتر راه دور با نوع تلفن در اختیار سازگاری ندارد .
773- امکان ایجاد اتصال میسر نمی باشد زیرا شماره مقصد تغییر کرده است .
774- به دلیل از کار افتادگی ، موقتا اتصال صورت نمی گیرد .
775- مکالمه تلفنی توسط کامپیوتر راه دور قطع شد.
776-مکالمه تلفنی نمی تواند وصل گردد ، زیرا مقصد خواسته است که یک ویژگی را حفظ کند.
777- اتصال صورت نمی گیرد زیرا مودم (یا سایر دستگاه های ارتباط دهنده) روی کامپیوتر راه دور دچار مشکل شده اند.
778- تایید هویت سرور امکان پذیر نیست .
779- برای برقراری dial � out این اتصال باید از Smartcard استفاده کرد .
780- عمل انجام شده برای این اتصال بی اعتبار می باشد .
781- تلاش برای رمز گزاری صورت نمی گیرد زیرا گواهی معتبری یافت نشد.
782- ترجمه آدرس شبکه در حال حاضر به عنوان یک پروتکل مسیر یابی نصب می گردد و باید قبل از اینکه باید قبل از اینکه اشتراک اتصال اینترنت فراهم گردد حذف شود .
783- اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی یابد . اتصال LAN که به عنوان شبکه شخصی انتخاب می گردد .(اتصال آداپتور LAN را چک کنید .)
784- در حالی که این اتصال را در زمان logon استفاده می کنید ، شما نمی توانید شماره بگیرید زیرا این اتصال برای استفاده از نام کاربری پیکر بندی شده است که متفاوت از نام کاربر روی smartcard می باشد . چنانچه بخواهید آن را زمان log onاستفاده نمائید باید برای استفاده از user name روی کارت smart آن را پیکر بندی کنید.
785- در صورت استفاده از این اتصال در زمان log on شما نمیتوانید شماره گیری کنید. زیرا برای استفاده از یک
Smartcard پیکر بندی نشده است.
786- مبادرت به اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا هیچ گواهی نامه ی معتبری برای تصدیق امنیت روی کامپیوتر
شما وجود ندارد .
787- اتصال L2TP غیر ممکن است زیرا لایه امنیتی نمیتواند کامپیوتر راه دور Authentication نماید .
788- تلاش برای ایجاد اتصال L2TP بی نتیجه می باشد.زیرا لایه امنیتی نمی تواند پارامتر های سازگار با کامپیوتر راه دور را فراهم نماید .
789- تلاش برای ایجاد اتصال L2TP فراهم نمی گردد زیرا لایه امنیتی با یک خطای پرداز شی در طول سازگاری با کامپیوتر راه دور مواجه است.
790- تلاش برای اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا تائید گواهی نامه بر روی کامپیوتر راه دور میسر نمی باشد.
791- اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا خط مشی امنیتی برای اتصال یافت نمی شود.
792- اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا زمان توافق امنیتی به پایان رسیده است.
793- اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا این خطا رخ می دهد در حالی که در مورد امنیت به توافق می رسند.
794- ویژگی Radius این کاربر PPP نمی باشد.
795- ویژگی Radius نوع تونلی برای این کاربر نادرست میباشد.
796- ویژگی Radius نوع خدمات برای این کاربر نه قالب بندی می شود و نه به صورت CALLBACK قالب بندی
می شود.
797- مودم پیدا نشد.
798- گواهی نامه ای شناسایی نمی شود که بتواند که بتواند در پروتکل قابل ارائه استفاده شود .
799- اشتراک اتصال اینترنت میسر نمیگردد زیرا دو IP شبیه به هم در شبکه وجود دارد .
800- مودم قادر به ایجاد اتصال VPN نمی باشد یا سرویس دهنده VPN در دسترس نمی باشد.
موفق و پيروز باشيد .
آموزش نصب و خطاهای مودم ADSL
چراغهای موجود بر روی مودم ADSL
:USB مودم با USB وصل میباشد.
:LAN مودم با LAN وصل میباشد.
:ADSL 1- اگر این چراغ به طور ثابت روشن باشد نشان دهنده وصل شدن به مخابرات میباشد.
2-اگر این چراغ چشمک بزند مشکل احتمالآ از رانژه خط و یا در مسیر تلفن بیسیم و یا دو شاخه محافظ برق مشکل دارد.
:ALARM چنانچه این چراغ چشمک بزند مشکل یا از دوشاخه برق میباشد یا اینکه برق زیادی وارد دستگاه میشود.(شاید usb port برق زیادی وارد سیستم کرده و alarm بزند)
:ACT چراغ ترانسفر دیتا میباشد.
:Power چراغ روشن و خاموش کردن.
توجه: اگر به یوزر ارور 678 بدهد مودم یا نصب نیست و یا تنظیمات مشکل دارد که باید مجددآ چک شود.
توجه: در 2 حالت میتوان مودم را نصب کرد:
1- کارت شبکه(در این حالت احتیاج به نصب نیست)
2- با USB که حتمآ باید با درایور مودم نصب شود.
تذکر: تلفن بیسیم نباید در مدار باشد و چنانچه بخواهند استفاده کنند باید از Spliter استفاده کرد.
نحوه نصب مودم ADSL
1. سیم خط تلفن را به پورت Line اسپلیتر وصل نمایید.
2. سیم تلفن دیگر را به پورت ADSL اسپلیتر متصل نمایید و سر دیگر آن را به پورت Line مودم وصل کنید.
3. برای نصب گوشی تلفن باید سیم تلفن گوشی را به پورت Phone مربوط به اسپلیتر متصل نمایید.
4. فیش آداپتور را به Power مودم متصل کنید و آداپتور را به پریز برق وصل نمایید.
5.مودم را روشن نمایید.
================================
راهنمای عیب یابی و پشتیبانی خدمات ADSL
خط تلفن بوق آزاد ندارد
مودم ADSL را از مدار خارج کنید . خط تلفن را بررسی نمایید در صورتی که بوق آزاد شنیده نشد با 117 تماس بگیرید و خرابی تلفن را ثبت کنید.
اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت Line مربوط به Splitter وصل کنید و کابل گوشی تلفن را پورت Phone مربوط به Splitter و کابل مودم را به پورت Modem یا ADSL مربوط به Splitter وصل کنید اگر بوق آزاد نداشت با شماره پشتیبانی تماس بگیرید. یعنی شماره شرکتی که اینترنت ADSL را از آن شرکت خریداری کردید.
چراغ لینک (Link) یا وضعیت (Status) مودم چشمک زن است (چراغ Link یا Status خاموش است) این مشکل به دلیل برقرار نشدن ارتباط فیزیکی ایجاد میشود، ابتدا بررسی کنید خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابلها، سوکتها و قطعات فیزیکی را بررسیی کنید.
برای برطرف کردن مشکل، گوشی تلفن، دستگاه نمابر و Caller ID را جدا کنید و
مودم را مستقیم به خط تلفن وصل کنید.
در صورتی که لینک باز هم ثابت نشد با پشتیبانی تماس بگیرید.
علامت ضربدر قرمز رنگ بر رویconnection مشاهده می شود کابل Ethernet شما به صورت فیزیکی قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم و کارت شبکه، سوکت پشت کامپیوتر و مودم را بررسی کنید ، و اگر مودم به صورت USB به کامیپوتر متصل است ، مودم را یکبار خاموش و روشن نمایید یا جای USB آن را در پشت کامپیوتر تعویض نمایید.
چراغ link مودم شما هنگامی که با تلفن صحبت میکنید، ثابت است ولی به محض قطع شدن تماس لینک شما چشمک زن میشود (status خاموش می شود) ممکن است که پریز تلفن شما مجهز به نویزگیر باشد؛ بنابراین ابتدا از وجود برقگیر (نویزگیر) بر روی پریزها اطمینان حاصل کنید و در صورت وجود آن را خارج کنید. (اطمینان حاصل نمایید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد.)
تمام LED های مودم شما جز POWER خاموش است تمام کابلهایی را که به مودمADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. 5 دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید.
در زمان نوسان برق، حتما” مودم را خاموش کنید.
نحوه اتصال مودم ADSL به کامپیوتر چگونه است؟ با توجه به نوع مودم اتصال میتواند از طریق usb یا ethernet و یا به هر دو شکل باشد. مودمهایی که دارای پورت ethernet هستند، قابلیت اتصال به هاب/سوییچ را نیز دارند.
چنانچه اتصال مودم به کامپیوتر از طریق USB برقرار شود، حتما باید درایور مربوط به مودم را روی کامپیوتر نصب کرد.
CD مربوط به درایور USB همراه با مودم تحویل داده میشود.
تنظیمات مربوط به مودم به چه صورت است؟ اکثر مودمها را میتوان به 2 صورت تنظیم کرد: pppoe و bridge.
چنانچه مودم در حالت pppoe قرار گیرد، لازم است تنظیماتی در مودم انجام شود. برای تنظیم مودم حتما با بخش پشتیبانی مهران نت تماس بگیرید. در این حالت پس از تنظیم مودم، فقط کافیست روی ویندوز تنظیمات مربوط بهIP address ، default gatway و DNS را رویlocal area connection مربوط به مودم ADSL انجام داد.
اگر مودم در حالت bridge قرار گیرد، باید تنظیماتpppoe روی ویندوز انجام شود. برای این منظور چنانچه سیستم عامل، ویندوز Vista یا XP و یاwindows server 2003 باشد باید یکbroadband connection(pppoe) به روشی که در ادامه گفته خواهد شد، در ویندوز ساخته شود. در غیر این صورت (در سیستم عاملهای 98، ME و 2000) باید از نرم افزارهای ویژهای استفاده کرد
ساخت کانکشن دستی:
تنظیم pppoe روی سیستم عامل ویندوز XP چگونه است؟ برای تنظیم pppeo روی ویندوز xp باید یک broadband connection (pppoe) به روش زیرساخته شود:
ابتدا از طریق زیر به Network Connection میرویم:
Start > Settings > Control Panel > Network Connection
در این حالت پنجره زیر باز میگردد:
در این وضعیت با انتخاب گزینه Create a New Connection پنجره زیر باز میشود:
در این حالت با انتخاب گزینه Next به صفحه بعد وارد خواهیم شد:
در این صفحه باید گزینه Connect to the Internet را انتخاب کنید و کلید NEXT را کلیک کنید. بلافاصله پنجره زیر باز خواهد شد. با انتخاب گزینه دوم “Set up my connection manually” شما قادر خواهید بود تا در مراحل بعد pppoe را تنظیم کنید.
با توجه به صفحه جدید میتوانید گزینه مربوط به pppoe را پیدا و آن را تنظیم کنید. در این صفحه نیز انتخاب دوم مورد نظر است. “Connect using a broadband connection that requires a user name and password”
سپس گزینه Next را انتخاب کنید تا صفحه بعدی باز شود.
در این صفحه شما باید یک نام برای کانکشن خود انتخاب کنید.
پس از وارد کردن اسم و کلیک کردن بر روی Next صفحه بالا که برای ورود شناسه و رمز عبور کاربر طراحی شده است باز میشود. در این قسمت شما باید Username (شناسه کاربری) و Password (کلمه عبور) را مطابق با آنچه در هنگام نصب به شما تحویل داده شده است، وارد کنید. در این صفحه دو گزینه وجود دارد که انتخاب هر دو توصیه میشود.
گزینه اول: با انتخاب این گزینه کانکشن ساخته شده برای Windows User فعلی، برای Userهای دیگر ویندوز این دستگاه نیز قابل اجرا میشود.
گزینه دوم: برای تعیین آن است که این کانکشن،کانکشن اصلی ویندوز برای اتصال به اینترنت باشد یا خیر.
سپس بر روی گزینهی Next کلیک کنید. در صفحه جدید بر روی finish کلیک کنید.
اسپلیتر چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟ اسپلیتر ابزاریست برای جدا کردن voiceو data از یکدیگر. از نظر فیزیکی قطعهایست کوچک با یک ورودی برای خط تلفن و دو خروجی برای گوشی تلفن ومودم ADSL.
همانطور که میدانید یکی از مزایای سرویس ADSL استفاده همزمان از اینترنت و تلفن است. برای جلوگیری از اختلال در دو سرویس (اینترنت و تلفن) نباید دستگاههای جانبی (تلفن، فکس و …) به صورت مستقیم بر روی خط تلفن قرار گیرند. (این بدان معناست که برای استفاده از هر دستگاهی که قرار است به صورت مستقیم بر روی خط وصل باشد، یک اسپیلیتر نیاز است.)
اسپلیتر میتواند از اختلالات جانبی مانند نویز و قطع و وصلی تلفن و اینترنت جلوگیری کند.
s توجه:
برای اتصال بعضی از مودمها افزون بر اتصال اسپلیتر به دیگر خطها، به مودم نیز باید اسپلیتر وصل شود.
تاثیرات نویز روی سرویس ADSL2+ چگونه است؟وجود نویز یکی از عواملی است که برروی خط ADSL اختلال ایجاد می کنند وباعث بروز مشکلات متعدد میشود.
در سرویس ADSL نویز به دو صورت وجود دارد:
- نویز به صورت شنیداری بر روی بوق خط تلفن.
- نویز برروی خط ADSL که موجب افت کیفیت سرویس میشود.
برای برطرف شدن نویز به صورت شنیداری برروی خط تلفن راهکاری ساده وجود دارد وآن استفاده از اسپلیتر (جدا کننده voice از data) است. نصب این ابزار بسیار ساده است و با استفاده از آن میتوان، نویز موجود بر روی خط را برطرف کرد .
دربارهی مورد دوم باید به این نکته اشاره کرد که سیستمها و دستگاههایی وجود دارند که برروی سرویس اینترنت اختلالاتی ایجاد میکنند و از کیفیت سرعت اینترنت میکاهند. برخی از عوامل ایجاد نویز عبارتاند از:
- کلیه دستگاههای برقی (این دستگاهها ممکن است بر روی ADSLاخلال ایجاد کنند)
- وجود تلفن بیسیم، کالر آی دی و فکس بر روی خط رانژه
- سیمکشی نامناسب و کنار هم قرار گرفتن سیم تلفن با سیمهای برق
- نزدیکی موبایل به مودم
مشترکان میتوانند با تماس با واحد پشتیبانی اطلاعات دقیقی دربارهی نویز خط خود به دست آورند.
علل قطعیهای مکرر اینترنت ADSL چیست؟ قطع شدن سرویس به صورت پی در پی از دو عامل اصلی ناشی میشود:
- وجود نویز برروی خط میتواند اختلالاتی را بر روی اینترنت ADSL به وجود بیاورد که این مساله میتواند در مخابرات و یا در محل مشترک باشد. نسبت سیگنال به نویز باید استاندارد و مناسب باشد.
گفتنیست نویزها واختلالات موقتی ممکن است قطعی پی در پی را به همراه داشته باشند.
- وجود ویروس بر روی کامپیوتر و یا شبکه مشترک میتواند موجب به وجود آمدن این مشکل شود. ویروس میتواند عواملی مانند ارسال/دریافت بیدلیل دیتا و در نتیجه اشغال شدن پهنای باند، قطع و وصل شدن مکرر و مشکلات دیگر شود. یکی از راههای تشخیص ویروس در هنگام استفاده از اینترنت استفاده از دستور netstat-on است. این دستور باید در محیط command prompt اجرا شود.
توجه:
برنامههایp2p از سرورهای شخصی افرادی که در آن شبکه عضو هستند، استفاده میکند و ممکن است در همان زمان فردی از همان شبکه در حال برداشت اطلاعات از رایانه شما باشد. به همین دلیل موجب می شود که کیفیت سرویس اینترنت کاهش یابد.
بنابراین سرعت سرویس هرگز با این گونه برنامهها (جانبی) سنجیده نمیشود.
اختلالات تلفن بر روی ADSL به چه دلیل است؟ از آن جا که در تکنولوژیADSL، صدا و دیتا به صورت اشتراکی بر روی یک کانال، یعنی زوج سیم مسی انتقال داده میشوند، اگر شرایط لازم برای استفادهی همزمان برقرار نباشد، میتوانند بر روی یکدیگر اثر منفی بگذارند.
دراغلب موارد چنین مشکلاتی، به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم در اتصال اسپلیتر به خط، گوشی و یا مودم است و یا ممکن است اسپلیتر خراب شده باشد.
برای مشخص شدن مشکل، پیشنهاد میشود بر روی خطی که ADSLروی آن راهاندازی شده است، فقط مودم ADSL قرار گیرد، تمامی گوشیها و اسپلیترهای موجود روی این خط جدا شوند و اینترنت تست شود.
در صورت درست بودن سرویس، به کمک یک گوشی، اسپلیترها یکی یکی چک شوند. معمولا با این تست میتوان اسپلیتر خراب را پیدا کرد.
همچنین استفاده از گوشیها و یا دستگاههای متعدد بر روی خطی که ADSLاز آن گرفته شده، ممکن است اختلالات این چنینی به وجود بیاورد. پیشنهاد میشود از خط ADSLاستفادههای جانبی زیاد صورت نگیرد.
هنگام connect شدن به اینترنت از طریق کانکشن pppoe، خطایError691 گرفته میشود. این خطا هنگامی که username & password اشتباه درج شود، رخ میدهد. در این شرایط پیشنهاد میشود که مشترک کانکشن pppoe روی ویندوز را دوباره بسازد وusername/password خود را مطابق آنچه در هنگام نصب تحویل داده شده، وارد کند. اگر به نتیجه دلخواه دست نیافتید، با پشتیبانی تماس بگیرید.
هنگام connect شدن به اینترنت از طریق کانکشن pppoe، خطای Error678 گرفته میشود. برخی از عواملی که ممکن است سبب بروز این مشکل شود عبارتاند از:
- تنظیم همزمان pppoeروی مودم و ویندوز. (هنگامی که pppoe روی مودم تنظیم شده باشد و کانکشن pppoe بخواهد برروی ویندوز نیز تنظیم شود)
- نصب نشدن صحیح درایور مودم در حالتی که مودم از طریق usb به کامپیوتر وصل شود.
- تنظیمات اشتباه مودم مانند VPI/VCI.
- وصل نبودن خط تلفن به پورتline مودم.
- بروز قطعی در دیتای مرکز ارایه دهندهی سرویس ADSL نیز میتواند موجب بروز این مشکل شود. در این حالت مشترک نباید به تنظیمات اینترنت دست بزند و تا رفع مشکل باید منتظر بماند. درصورت رفع نشدن مشکل حتما با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید.
مودم connect است اما هیچ گونه send/receive انجام نمیشود. تمام کابلهایی را که به مودم ADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. 5 دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید. در زمان نوسان برق، حتما مودم را خاموش کنید.