انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران
این گونه بلایا ،بیماریها ودرد و رنج ها درعالم حیوانات وجانوران چگونه توجیه می شوند؟ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران (http://rpsiran.ir/forum/.)
+-- انجمن: پرسش و پاسخ حقوقی/ دینی/ روانشناسی (http://rpsiran.ir/forum/./forumdisplay.php?fid=61)
+--- انجمن: مسائل دینی و شرعی (http://rpsiran.ir/forum/./forumdisplay.php?fid=33)
+--- موضوع: این گونه بلایا ،بیماریها ودرد و رنج ها درعالم حیوانات وجانوران چگونه توجیه می شوند؟ (/showthread.php?tid=619)



این گونه بلایا ،بیماریها ودرد و رنج ها درعالم حیوانات وجانوران چگونه توجیه می شوند؟ - حسین - 1393 / 3 / 25

باسلام
این گونه بلایا ،بیماریها ودرد و رنج ها درعالم حیوانات وجانوران چگونه توجیه می شوند؟
در بخش اعتقادات دیگران قادر به ارسال پاسخ نیستند لطفا این اشکال را برطرف فرمایید. با تشکر


RE: این گونه بلایا ،بیماریها ودرد و رنج ها درعالم حیوانات وجانوران چگونه توجیه می شوند؟ - منتظر - 1393 / 3 / 25

با عرض سلام خدمت تمامی دوستان همانطور که مطرح گردید این مبحث یک مبحث مفصلی می باشد و مقدمه بحث این است که ما نگاه متفاوتی به مرگ و زندگی داشته باشیم . مرگ در محضر ما انسانها یک حادثه ناگوار است در صورتی که اگر فردی مرگ را به خوبی بشناسد نه تنها آن را ناگوار نمی داند بلکه این نعمتها و موهبات الهی را می بیند و البته بدین معنا نیست که دنیا بد می باشد ، دنیا از نظر یک فرد موحد همچون ائمه اطهار علیهم السلام بسیار خوب و دوست داشتنی است ولی مرگ درک مرحله جدیدی از زندگی بشری می باشد. که در این رابطه باید مفصل تر بحث کرد .
در مورد حیوانات هم مطالبی که در مورد انسانها گفته شد بعضا صدق می کند و برخی گرفته از ظلم دیگران است که ظالم و مظلوم حسابشان مشخص است . توضیحا عرض می کنم که همه موجودات عالم چه انسان و چه غیر انسان موحد و درراستای توحید ناگزیر به پذیرش عالم آخرت می باشند و همه چشم امید دارند به آن مرحله از زندگی .
در ادامه بحث دیروز این مطلب را نباید فراموش کرد که ظلم ظالمان و اشتباهات بشری را نباید پای خداوند نوشت در مورد افغانسان ساخت یک روستا در کنار یک کوه با هسته خاکی و رسی طبیعی است که چنین مسئله ای را باید رقم بزند همانند ساختن خانه در مسیر سیلاب و همچنین منظور از به چالش کشیدن ، جواب دادن نیست بلکه طرح سوال و ایجاد شبهه است که هم سوال و هم شبهه هر دو از محسنات یک مسلمان متفکر است .