انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران
چگونه از شر پیامک های تبلیغاتی رهایی یابیم؟ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران (http://rpsiran.ir/forum/.)
+-- انجمن: آموزش (http://rpsiran.ir/forum/./forumdisplay.php?fid=14)
+--- انجمن: علم و فناوری (http://rpsiran.ir/forum/./forumdisplay.php?fid=16)
+--- موضوع: چگونه از شر پیامک های تبلیغاتی رهایی یابیم؟ (/showthread.php?tid=4992)



چگونه از شر پیامک های تبلیغاتی رهایی یابیم؟ - مصطفی - 1395 / 5 / 11

طی ماه های گذشته با راه اندازی سامانه ای برای حذف پیامک های تبلیغاتی، میلیون ها مشترک موبایل اپراتورهای مختلف از دریافت این نوع پیام ها انصراف دادند.

چگونه از شر پیامک های تبلیغاتی رهایی یابیم؟

طی سال‌های گذشته مشترکان تلفن همراه دائما با معضلی به نام پیامک‌های تبلیغاتی مواجه بوده و وقت و بی وقت دریافت چنین پیامک‌هایی آرامش آنها را برهم می زد. در کنار این نوع پیامک‌ها موارد دیگری نیز بودند که از آنها به عنوان پیامک‌های ارزش افزوده یاد می‌شد و با دریافت آنها مشترک ملزم به پرداخت هزینه نیز می‌شد.

البته اپراتورها در پاسخ به گلایه مندان این روند هم تاکید داشتند که اگر فردی علاقه ای به دریافت این پیام ها ندارد، می تواند از طریق ارسال کدهای اعلام شده به اپراتور مربوطه این موضوع را اطلاع رسانی کند تا اپراتور ارسال پیامک های تبلیغاتی برای آنان را غیر فعال کنند. با این وجود همچنان به دلیل اینکه قطع این سیستم موجب می‌شد دسترسی به پیامک‌هایی مانند پیام بانک‌ها نیز متوقف شود، در بسیاری موارد مشترکان ترجیح می‌دادند از چنین اقدامی خودداری کنند.
اما پس از کش و قوس‌های مختلف در این راه، در گام اول اپراتورهای تلفن همراه ملزم به تفکیک پیامک های بانکی از سایر پیام ها شدند و در گام بعد چندی پیش کد واحد در نظر گرفته شد تا بدین ترتیب دیگر مشترکان سردرگم نشده و با به خاطرسپاری تنها یک کد بتوانند برای سیم کارت های مختلف خود اقدام به ثبت درخواست برای حذف پیامک های تبیلغاتی اقدام کنند.
بدین ترتیب با توجه به افزایش خدمات ارزش افزوده پیامکی در حوزه‌های مختلف و نارضایتی اعلام شده از سوی مردم به رگولاتوری، این سازمان اینگونه اعلام کرد که به منظور حفظ حقوق مشترکان، با الزام رگولاتوری، روش‌های ارائه این خدمات از سوی اپراتورها تغییر خواهد کرد.
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری ضمن اعلام این خبر، با اشاره به اعلام نارضایتی مردم از عدم اطلاع‌رسانی شفاف در مورد پیامک‌ها متذکر شد: از این پس روش فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی خدمات پیامکی از سوی تمامی اپراتورهای تلفن همراه یکسان شده و مشترکان تلفن همراه با استفاده از سامانه پیامکی ۸۰۰ یا شماره‌گیری #۸۰۰* می‌توانند از انواع خدمات ارزش افزوده فعال روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند و درصورت عدم تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار می‌توانند این خدمات را غیرفعال کنند.